Annons:
Etikett03-gymnasiet
Läst 787 ggr
Katarina97
5/17/16, 6:25 PM

CAE på gymnasiet

Är det någon här som läst CAE (Cambridge engelska) på gymnasiet eller gjort CAE provet? Jag kan verkligen inte bestämma mig för om jag ska välja CAE eller vanlig engelska 7. Vad är egentligen fördelarna med att läsa CAE, vad är skillnaden på kursen jämfört med vanlig engelska 7 och är den mycket svårare än engelska 7?

Annons:
Lia
5/17/16, 7:31 PM
#1

Cambridge handlar om just det, att klara provet. Det är väl vad kursen går ut på. Engelska 7 går ut på att förbättra sin engelska och läsa texter och annat. Jag gick den, för det är ju lite roligare. Men som med alla kurser skiljer det sig säkert mellan olika skolor. Det här är min erfarenhet.

Em_
5/18/16, 1:04 AM
#2

Jag läste CAE, tyckte det var roligt. Det var inte så mycket fokus på provet även om vi såklart tränade på det som var med. Har haft nytta av provet utomlands. Det pappret tillsammans med vårdat språk och uttal öppnar många dörrar för jobb och studier.


Katarina97
5/19/16, 6:06 PM
#3

Tack för svaren! Tyckte ni att den var mycket svårare än tidigare engelska kurser?

Lia
5/19/16, 6:13 PM
#4

Jag tyckte denna kurs var lättare :-) men som sagt, men kurs kretsade nästan enbart kring litteratur.

Upp till toppen
Annons: