Annons:
Etikett10-litteratur
Läst 1399 ggr
takykardi
2016-04-13 08:35

läroböcker om djur

Hej! Jag har sökt till en djurvårdare utbildning (YH-utbildning) och behöver tips på lite böcker att använda ifall jag blir antagen och får inbjudan till provskrivning. De ger inte ut någon litteraturlista, så därför frågar jag er. Kanske någon som  gått i gymnasier på djurlinjen som kan berätta vad ni använt för böcker i skolan?

Det här har dom skrivit att är relevanta ämnen att fördjupa sig i:

Biologi, framförallt djurens anatomi och fysiologi Etologi Grundläggande djursjukdomslära (anpassad för djurägare) Djurskötsel och djurkunskap (smådjur)

Annons:
Em_
2016-04-14 12:29
#1

Lättast är nog att fråga de som läser utbildningen vilka böcker som är bra. Kanske finns någon studentkår eller liknande att få kontakt via? Ibland har skolor offentliga kurshemsidor på nätet där man kan hitta t.ex. litteraturlistor. Då skulle du kunna leta upp vilken anatomikurs du kommer läsa om du kommer in och se vad de använder för bok. 

För anatomi och fysiologi finns det mycket större utbud på engelska. De böckerna brukar vara rätt dyra. Ska de böckerna vara som smådjur eller om alla vanliga tamdjur som häst och gris?

För sjukdomslära och skötsel hade jag försökt hitta svenska böcker eftersom vi har lite andra regler och etik här än i t.ex USA.


Upp till toppen
Annons: