Annons:
Etikett14-övrigt-skolrelaterat
Läst 2104 ggr
JoannaLi
1/25/16, 6:48 PM

Trasig skoldator

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har haft min skoldator sen ung. september. Gjorde något så urbota dumt och slog på fel spisplatta - och ja, ni ser ju. Allt var frid och frojd, datorn var helt problemfri i två månader. Vad händer om den nu inte startar igen? Hur mycket kommer jag behöva betala? (Gissningsvis.)

Annons:
Åsa S
1/25/16, 6:52 PM
#1

Beror ju på, vad stod det på pappret när du kvitterade ut datorn? ofta får man ju ett papper som man skriver på där står det vad det kostar och dyl ifall man förstör datorn.

Scorpio97
1/25/16, 6:55 PM
#2

Jag har för mig att dom sa att vi får betala 2000 kr om vi har sönder datorn, men jag tror dom på teknik- och naturlinjerna skulle få betala mer eftersom dom har dyrare datorer. Sen var det drygt två år sedan vi fick infon (går tredje året på gymnasiet), så jag kan minnas fel. 

Men jag vet många som bara har fått en ny dator om dom har tappat den i golvet eller liknande, och alltså inte behövt betala något alls.


//Jessie

Achatina
1/25/16, 7:01 PM
#3

Går kanske att återanvända delarna till andra datorer och därför blir det ingen jättesaftig summa att bara byta ut den? Men det är nog olika från skola till skola.

JoannaLi
1/25/16, 7:06 PM
#4

#1 Vi fick inte behålla det pappret, utan det har skolan. #2 Hahaaa… Såklart går jag då natur :D Vet inte vilken modell det är så vet inte vad den kostar. Ja, jag har också läst om folk som fått sin bytt när de tappat den, men det här känns värre än att bara tappa den :(

Terra Australis
1/25/16, 7:10 PM
#5

Finns det hemförsäkring, typ drulleförsäkring?

Terra Australis
Den okända sydkontinenten
Landet som man antog fanns långt där nere

vendelay
2/2/16, 2:44 PM
#6

Kanske lite sent, men tänkte bara nämna att på min skola sa de att vi skulle se till att datorn blev försäkrad i hemförsäkringen för annars skulle det bli väldigt dyrt om den gick sönder.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
JoannaLi
2/2/16, 3:00 PM
#7

Nu kan jag komma in och uppdatera här, lite sent omsider. 

Älska friskolor! Betalade i slutändan 500 kr, och fick då en "ny" dator. (Begagnad elevdator.)

(Jag var tydligen inte den första som smält sin dator heller :D)

Upp till toppen
Annons: