Annons:
Etikett03-gymnasiet
Läst 25105 ggr
Scorpio97
2015-11-02 21:16

Gymnasiearbete, vad heter det på engelska?

Gymnasiearbetet, alltså rapporten/arbetet man gör i tredje året på gymnasiet, hur skulle ni säga det på engelska? Finns det ens ett ord för det på engelska? 

Och hur är det med gymnasium, är det motsvarande "high school" på engelska?

Uppskattar snabbt svar, håller på ett engelska arbetet just nu. Annars kan jag fråga lärare imorgon också. Tack på förhand (:


//Jessie

Annons:
taylor__lambert
2015-11-02 21:20
#1

Jag anser ju att High school är gymnasium, men det är ju egentligen inte det för att vårt system är ju inte som deras, i ett gymnasium kan du välja utbildning men det gör eleverna i college i usa, vill vi vidareutbilda oss efter gymnasiet kan vi gå på universitet vilket kan motsvara både college och/eller university :p så det där är bara krångligt. Men jag har alltid kört med att gymnasium är high school och det har funkat.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

_Wilma
2015-11-02 21:21
#2

Hittade en användbar länk här.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Scorpio97
2015-11-02 21:22
#3

Tack!


//Jessie

Unibrow
2015-11-02 21:22
#4

Min hette Extended Essay, men då gick jag IB så det är mer likt universitetsuppsatser än hur jag hört gymnasiearbetet är. Har kompisar från andra länder som läst samma linje som har valt att kalla den för High School Essay, så du kan nog välja lite själv. Och ja, gymnasium brukar kallas för High School 🙂

Garnnystanet
2015-11-02 21:39
#5

.

____

Medarbetare på Autism.

oddahviing
2015-11-02 22:19
#6

här i UK så är gymnasiet = college. Det finns flera ord för det du är ute efter, ett större arbete kan vara "project" eller "coursework" vanlig läxa "assignment", "task" eller också ger läraren ut "exercises". Hoppas det hjälpte.

'-Headlights on the highway-'

Annons:
Upp till toppen
Annons: