Annons:
Etikett06-tentor-prov
Läst 1553 ggr
Inaarah
10/7/15, 10:33 AM

Högskoleprov HT -15

Högskoleprovet närmar sig! Vilka här inne ska skriva? Hur brukar ni förbereda er för att få ett så bra resultat som möjligt? Något tips ni vill dela med er av?

Annons:
Inaarah
10/7/15, 10:35 AM
#1

Jag ska skriva HP för första gången. Räknar inte med något höjdarresultat - tänker att jag ska försöka ha is i magen och se det som en "testomgång" för att försöka få ett riktigt bra resultat nästa gång. Känns bara lite svårt att veta hur jag ska förbereda mig på bästa sätt…

Thotis90
10/8/15, 9:10 AM
#2

På http://www.studeravidare.se/hogskoleprovet kan man göra gamla prov. I vissa kommuner finns det också en kurs som heter Inför högskoleprovet, som hjälper en att förstå hur man ska tänka.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Michiis
10/8/15, 8:47 PM
#3

Jag ska skriva högskoleprovet  nu för 3:e gången i rad och den här gången ska jag inte åka dit och kasta pengarna i sjön, då mina 2 gånger innan har inte alls gått så bra.  Erfarenhet har jag fått! men jag vill ju få bra resultat också.
Första gången körde jag som en test omgång! Vilket visa sig inte nå bra i resultatet för mig i alla fall.. 
Andra gången försökte jag plugga till men hade inte riktigt någon stark motivation eller ork att ta mig an , det var så mycket annat som jag hade för mig just då.. Höjde mig dock lite den gången men långt ifrån bra och de jag ville ha.
Nu jäklar! Ska jag höja mig, så jag får komma in på den utbildningen jag vill! Försöker läsa mycket och öka mitt ordförrådet, kollar runt om massa tips och knep, strategier inför provet. Kollar igenom gamla prov och test kör dom..  Ska gå igenom mera engelska grammatik och ord , samt matte formler och lite sånt jag behöver träna mer på! Japp, så tänker/håller jag på förberedda mig i alla fall inför provdagen..
Lycka till!

// Michis

Scorpio97
10/11/15, 4:21 PM
#4

Jag har gjort högskoleprovet på låtsas, alltså ett gammalt prov men under riktiga förhållanden. Fick då 1.5 helt utan att ha förberett mig och utan att ha pluggat.

Nu ska jag göra det på riktigt, och förväntar mig inte lika högt resultat. Man är ju mer nervös när man gör det på riktigt (: Men jag kommer nog inte förbereda mig på något speciellt sätt denna gång heller.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: