Annons:
Etikett17-bostad-sökes-finnes
Läst 1239 ggr
Zyperior
7/9/15, 6:41 PM

Studentbostad

Fick idag som många andra, veta att jag kommit in på utbildningen jag sökt i Linköping. Dock va det ganska nyligen jag bestämde mig för vad jag ville plugga till och sökte in ganska sent. Det känns nu ändå rätt kört, pga bostadsbristen. Hur ska jag hinna lösa ett boende där? Jag är inte kräsen, ett rum för min säng och dator, samt någonstans att tvätta och ha mina kläder. Har inga problem att dela boende med någon annan heller.

Alla tips och idéer är såklart välkomna. De får dock gärna börja med "Du kan få hyra rum hos mig".

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
VildaVittra
7/9/15, 7:01 PM
#1

Låna en husvagn, billigt och du kan flytta runt den efter säsong.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Sagolikt
7/9/15, 7:07 PM
#2

Grattis!

Du kommer inte sitta med ett förstahandskontrakt på en sekelskiftestvåa med balkong, takstuckaturer och badkar, men du verkar inte vara så petig så det kommer säkert lösa sig. Jag vet inte vad du kollat upp innan men kolla med Kåren efter tips, lägg ut en sökesannons på Blocket, facebookgrupper med koppling till staden/utbildningen osv. Förbered dig på att flytta runt lite innan du hittar din plats. I Linköping bor många studenter i området Ryd. Det är ju inte nödvändigt att ha promenadavstånd till skolan, kolla inom pendlingsavstånd som Norrköping etc.

Upp till toppen
Annons: