Annons:
Etikett04-eftergymnasiala-utbildningar
Läst 621 ggr
hhejlollo
2015-06-04 23:42

Nationella i matte

Imorgon har jag nationella i matte, jag är skitnervös då matte inte alls är min grej! Någon som kan svara på vad som händer om jag inte klarar det? Jag studerar upp gymnasiebetygen på Hermods!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Annons:
VildaVittra
2015-06-04 23:56
#1

Jag vet inte vad som händer, men kan tipsa dig om en teknik som gör att du inte stressar upp dig på provet.

När provet delas ut, så lägger du direkt ett blankt papper över det, sedan tittar du på ett tal åt gången genom att dra ner pappersarket, tjuvkika inte på kommande. För tittar man på alla, så sitter man och tänker på kommande tal medan man löser ett annat, vilket inte direkt hjälper ens koncentration. 🙂

Det knepet använde jag i alla ämnen och jag fick alltid höga resultat och var alltid klar först, för jag kunde just koncentrera mig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Sarah
2015-06-05 00:09
#2

Jag gör precis tvärtom, jag kollar på allt och skriver en kort anteckning om hur jag ska lösa problemet vid varje problem, sen börjar jag :) Har tagit mig igenom forskarstudier med matte på det sättet :) Så stressar jag ner, jag vet att jag har ett sätt att angripa alla problem och då blir jag lugn.

Upp till toppen
Annons: