Annons:
Etikett06-tentor-prov
Läst 2889 ggr
Fridaaaa
2015-05-21 12:30

C-uppsats - Val av ämne!

Ska välja vad jag ska skriva om för något i min c-uppsats till hösten men åh vad vet inte vad jag ska välja! Har till den 25e på mig (trodde inte det skulle vara inne så snart).

Läser till förskollärare, vad kan man skriva om? (jajag vet att det ska vara något om intresserar mig men är så himla mycket som gör det)

Ska vara utbildningsvetenskaplig inriktning. DVS handla om undervisning, lärande alternativt allmän lärarkunskap.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Em_
2015-05-21 12:38
#1

Ingår det en litteraturstudie? I så fall kan det vara bra och kolla vad det faktiskt finns bra artiklar om så du inte kör fast för att ingen har forskat på det :)

Jag hade nog velat skriva om smittspridning, kanske kopplat till hygienrutiner eller gruppstorlek. Mest för att det ligger närmast ämnena jag pluggar 😛


Fridaaaa
2015-05-21 13:08
#2

#1 Vad innebär litteratussudie? =) Denna ska varautbildningsvetenskaplig inriktad 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Em_
2015-05-21 14:39
#3

Vad innebär utbildningsvetenskaplig, pedagogik typ?  ^^ När jag skrev skulle vi göra litteraturstudier alltså välja ett ämne, hitta vetenskapliga artiklar om ämnet och granska och sammanfatta de på ca 4000 ord. Alltså man läser bara om andras forskning, man gör ingen egen studie. Upplägget är nog olika för humaniora och naturvetenskap.


Fridaaaa
2015-05-21 14:46
#4

#3 Vi ska, som jag förstått det, göra egen studie är det tänkt :) DVS intervjua folk mmm :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[westerlind]
2015-05-22 22:43
#5

Poppis nu i förskola är ju exempelvis iPadens vara eller inte vara, det kan ju vara något? Eller ta en poppis teori, typ Piaget eller Dewey och ställa mot hur verksamheten fungerar. Eller varför inte undersöka hur en barngrupps sammansättning påverkar ett resultat av exempelvis en lek?

Fridaaaa
2015-05-23 08:12
#6