Annons:
Etikett04-eftergymnasiala-utbildningar
Läst 1942 ggr
[julia&marsvin]
2015-03-26 22:33

Utbildningar

Hej! Jag funderar på vad jag vill bli och vad jag då ska läsa till. Jag tycker det är intressant med hälsa och människor/kroppen. Jag är också ganska förnurlig och funderar mycket på saker som ingen annan tänker på (filosofisk alltså). Samt att jag tycker om djur. Mina favoritämnen i skolan är NO, matematik och svenska. På fritiden tränar jag gärna, tar hand om mina marsvin och lagar mat. Jag vet att det finns hudkliniker. Jag har själv problem med huden och tycker därför att det är ett intressant ämne att tala om. När man söker runt på utbildningar som behövs för att jobba på en hudklinik (det är väl där man tar emot patienter med typ eksem och andra hudproblem?) så hittar man utbildningar inom spa och hudvård. Grejen är att det är ju inte spa jag vill jobba inom utan mer som en "doktor" som tar emot människor med klåda som man ska utreda. Vad för utbildning ska man gå då? Har ni några andra tips på roliga jobb för en som mig och vilka utbildningar man ska gå då? Vad läser ni till/jobbar som/ska läsa till? Detta är ju en ganska öppen fråga men jag hoppas ni förstår vad det är jag söker för svar. Men skriv annars det ni kommer att tänka på så kanske jag får massa funderingar och kommer fram till vad jag vill ändå. TACK! :)

Annons:
soetisen
2015-03-30 12:09
#1

Läkare, sjuksköterska är vad det jag tänker på som jobbar på mottagningar och även inom slutenvården gällande hud.

- Medarbetare på studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: