Annons:
Etikett035-komvux
Läst 2028 ggr
Zyperior
2/15/15, 3:55 AM

Högskoleprovet

Hade ingen aning om att det va på detta viset. Har hela mitt vuxna liv trott att högskoleprovet bara va kompletterande för betygen, inte att det va istället för dem. Fick reda på det när jag gick till en studievägledare. Har alltid trott att jag måste in på komvux och liknande för att plugga upp mina betyg för att ha en chans att komma in på utbildningar då jag endast har 13,5 i snittbetyg.
Nu ska jag gå en 5 dagars högskoleprov-förberedande kurs så att jag klarar det bra. Får jag 1,5 är jag nöjd. Då kan jag nog hitta en utbildning till hösten.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
Tusen
2/16/15, 6:07 PM
#1

1,5 på högskoleprovet är riktigt högt så får du det förstår jag att du är nöjd.

Zyperior
2/17/15, 12:20 AM
#2

Ja eftersom jag lägger ner massa tid på att gå kurs för det så tänker jag inte begära mindre av mig själv.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Velinga1984
2/17/15, 5:11 PM
#3

Vad är det för 5 dagars högskoleprov-förberedande kurs? Vill jag också gå! :)

Zyperior
2/17/15, 5:20 PM
#4

Hermods höll i en sådan här på orten där jag bor.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

karl040
2/28/15, 6:13 PM
#5

Lägg vantarna på så många gamla prov som möjligt och gör dem (på tid som om det vore på riktigt) veckorna innan. Provet har kanske förändrats från min tid (2005) men på mattedelen minns jag att det var samma gamla formler som dök upp om och om igen (t ex sträckan = hastigheten x tiden eller hur det nu är). Däremot är hela situationen - en heldag och alla är främlingar, knäpptysta och helseriösa - en rejäl kontrast till kaoset på gymnasiet. Kom uppvärmd liksom. Gick från 1,1 till 1,7. :-)

Upp till toppen
Annons: