Annons:
Etikett02-grundskolan
Läst 1589 ggr
[KB46ghx]
1/17/15, 2:42 AM

Vem ska jag prata med?

Okej det är såhär, lärarna och eleverna i min skola är helt och hållet dumma. Dem särbehandlar (speciellt mig) men framför allt tjejer. Killarna kan göra nästan vad som helst utan att bli tillsagda medans tjejerna inte vågar säga ett knyst. Det är precis som i filmen "tusen gånger starkare" lärarna och eleverna är likadana. Vi tjejer ska plocka undan för dem som bara går där ifrån. Då är frågan vem jag ska prata med? Jag har sagt till mina föräldrar men ingen av dem har heller någon aning om vem man skulle kunna säga till och rektorn kommer inte fungera då han aldrig tar tag i saker och ting förän det är försent. Så jag tänkte om någon har någon aning? VEM SKALL JAG VÄNDA MIG TILL? Vet att man kan byta skola, men ser ingen utväg genom att fly från problemet.

Annons:
[Diddit]
1/17/15, 3:14 AM
#1

ta det med skolinspektionen ( eller vad dem heter)  de besöker skolorna då och då, och du kan intervjuas om hur det är på skolan och så.

Agnez94
2/2/15, 8:19 PM
#2

Be dina föräldrar prata med rektorn och dina lärare. Min gamla gymnasielärare sa att det finns inget värre för en rektor än när föräldrarna ringer och klagar. Se till att de sätter press på dem! Det är verkligen inte okej att det är på det viset. Du kanske borde ta och vägra att passa upp pojkarna då det inte finns någon som helst anledning till det. Det är inte ditt/ert jobb. Ni är där för att lära er saker.  Försök ta kontakt med skolinspektionen också.

Upp till toppen
Annons: