Annons:
Etikett05-studieteknik
Läst 5816 ggr
[Älskamig]
7/25/14, 9:32 PM

Hur ska jag försöka klara matte 2c?

Jag har vart iväg i princip hela sommaren, så att plugga matte har inte vart det som stått högst på listan. Har dock repeterat lite matte 2c (som jag ska ha omprov i om 3 veckor) genom klipp på youtube osv, men det hjälper inte….

Jag har verkligen svårt för matte, men jag tycker att jag ändå förstår relativt mycket av det som 2c innebär.. Dock när proven kommer, failar jag totalt… 

Hur ska jag öva för att klara det? Det är nationellt prov jag ska göra, ett gammalt, eftersom att jag var 3 poäng ifrån godkänd på det förra…. Hjälper tydligen inte att plugga som en idiot, och heller inte för lite. Kan inte plugga 'lagom' för känns inte som jag lär mig nåt av det.

Har hört med min lärare, och hon säger att jag får försöka komma på nåt eget sätt, eftersom att hon redan nu tycker att min struktur på läxpluggande ser bra ut (trots att jag inte blir godkänd) …

Jag har ingen aning… D: måste bli godkänd! Hjälp mig…

Annons:
H-lena
7/25/14, 9:36 PM
#1

Jag är i exakt samma situation fast matte 1 på universitetet. jag trodde jag skulle dö i princip när jag failade alla tentor. tror aldrig jag har gråtit så mkt som då. Men vet du vad jag gjorde? jag annonserade efter en extralärare! och jag fick massor med svar, och nu har jag en tjej som är jätteduktig och som redan hjälpt mig massor efter bara ett par ggr. så jag rekommenderar verkligen att du försöker hitta någon som verkligen kan förklara och svara på dina frågor, för det är jättesvårt att plugga själv när man har svårt redan för ämnet. Önskar att jagf hade tid att hjälpa dig men måste tyvärr fokusera på min egen mattekurs! :( men det finns människor som vill hjälpa, skicka in en annons i tidningen, blocket allt du kommer på! om du inte redan känner någon som läst matte 3c som kan hjälpa dig. lycka till så jättemycket! har du några specifika frågor om något specifikt i mattekursen kan du PMa mig men jag har inte möjlighet att hjälpa jättemycket som sagt. Hoppas verkligen att det löser sig! 

Kram :)


[Älskamig]
7/25/14, 9:40 PM
#2

#1: Jag vet inte om jag vågar ansöka om en lärare… Ska höra lite med mammaoch pappa… Verkar inte finnas några seriösa ute på blocket, när jag lagt ut annonser innan, haha… Men tack för tipset ;D

H-lena
7/25/14, 9:42 PM
#3

okej ja jag förstår. som sagt om du vill kan du fråga mig, kan försöka förklara en del över över nätet. vilka områden har du problem med? har du kollat på alla de där sidorna, duvet mattehjälp och allt vad de heter?


noraa
7/25/14, 9:44 PM
#4

finns väll inget man kan göra än att plugga plugga plugga! Om du har svårt för matte kan inte du betala en extralärare att hjälpa dig studera matte hemma? Annars de du kan göra nu , är kämpa på ! tro att du klarar det , så ska du nog se att det går! och studera inte för mkt, och innan provet slappna av verkligen slappna av! om det går åt skogen kan du göra om matte2c efter gymn.

[Älskamig]
7/25/14, 9:47 PM
#5

#3: Just nu vet jag inte vad jag har problem med… ska kolla lite till… Egentligen förstår jag det mesta i matte 2c , men problemet är att jag har svårt att lösa ut tal ordentligt… :s (förstår nog inte helt då, haha) … Men ska kolla, och är det något jag funderar över, hör jag av mig till dig :)

#4: Fast jag ska ju gå 4an osså, och då behöver man klara alla mattekurserna :|

noraa
7/25/14, 9:49 PM
#6

hehe är 4an universitetet?  ^ (A)

Annons:
[Älskamig]
7/25/14, 9:51 PM
#7

#6: Nope, 4e året på gymnasiet :)

H-lena
7/25/14, 9:53 PM
#8

#5 okej jag förstår! vet precis vad du menar, är likadan. jag vet hur man gör men sen blir det ändå fel.. gör så! :)


[Älskamig]
7/25/14, 9:59 PM
#9

#8: Pappa sa att han kände en som tar lite extralektioner i just matte. Vi ska höra med honmo :D

H-lena
7/25/14, 10:04 PM
#10

Vad bra! Lycka till! :D Håller tummarna för att du klarar dig!


[Älskamig]
7/25/14, 10:09 PM
#11

#10: Kommer nog inte hinna få hjälp med det nu innan nationellt prov, men kan säkert hjälpa mig genom matte 3c sen i så fall :)

H-lena
7/25/14, 10:11 PM
#12

#11 jag förstår, huvudsaken är att du får hjälp! :)


Upp till toppen
Annons: