Annons:
Etikett11-läxhjälp
Läst 2094 ggr
Exoticas
7/14/14, 9:50 AM

Svenska 3

Hejsan! 

Jag håller på med svenska 3 kursen vid Hermods, är det någon som läst den via hermods?

Jag ska skriva en vetenskaplig uppsats, om barns språkutveckling. Men kommer verkligen ingen stans! Tips på hur jag kan låta arbetet ha sin gång?

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Annons:
Velinga1984
7/15/14, 12:06 PM
#1

Om barns språkutveckling skrev jag i Svenska 2, har muntlig redovisning kvar på den så vet inte bedömningen. Men det finns massor av böcker i ämnet, Vad exakt ska du inrikta dig på? Själv valde jag 0 - 3 år.

Exoticas
7/15/14, 2:49 PM
#2

Jag kommer som sagt ingen vart. Behöver 1-3 frågeställningar och jag kan inte komma fram till en enda =/ . Ingen av de böcker jag hittat finns på bibblan här =(

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Åsa S
7/15/14, 4:56 PM
#3

Har inte ditt bibliotek fjärrlån som tjänst? Brukar ju ofta inte kosta något eller så tar de en symbolisk summa för tjänsten ¨så man brukar kunna få tag på en massa böcker via sitt bibliotek.

Velinga1984
7/16/14, 4:30 PM
#4

#2 Du behöver ju veta vad du ska inrikta dig på innan du kan göra en frågeställning. 

Tex en viss ålder, påverkan från omgivning, dubbla språk , teckenspråk, osv ?

mammacecilia
7/21/14, 1:02 PM
#5

Hej Exoticas! Känner precis igen mig! Läste den kursen i våras, tänkte skriva om barns språkutveckling och körde fast. Satt med en massa fakta, men inga frågeställningar… Jag fick rådet av en vän att byta ämne "ta barnböcker så hinner du läsa dem"sa hon! Jag skrev om papparollen i Emil- och Alfonsböckerna, hann fast det var typ tre veckor till dead-line! Lycka till!

Upp till toppen
Annons: