Annons:
Etikett01-allmänt-om-studier
Läst 1842 ggr
[MikaelaR]
6/15/14, 7:07 AM

Strunta i skolan..?

Hej, jag struntade i skolan och hade 0 godkända ämnen är idag 19 år och har under några månaders tid fått godkänt i 4 ämnen, när jag fått godkänt i 8 ämnen så kommer jag nog in på komvux? vet inte riktigt hur det fungerar jag är nästan bara intresserad av att jobba på café eller kanske en mataffär/djuraffär vad ska man då gå för program eller finns det någon lärlingsutbildning? kan ni tipsa mig, har någon kanske vart i en liknande situation? det är jättejobbigt och finna motivationen!

Annons:
KimE
6/15/14, 8:01 AM
#1

Handels.

Ekonom

Du kommer nog inte vara nöjd med ett cafejobb hela livet.

[MikaelaR]
6/15/14, 9:49 AM
#2

#1 Fast jo det kommer jag nog, jag vill ha ett enkelt jobb några av mina största intressen här i livet är djur matlagning & bakning. Jag vill göra något jag tycker är kul, lönen är ett måste men den måste bara vara tillräcklig.

Så jobb jag är intresserad av är specifikt ett jobb på cafe eller affär/djuraffär har inga större krav eller önskningar aldrig haft heller.

ella_moya
6/15/14, 1:28 PM
#3

Jag antar att du inte läst en gymnasieutbildning än då och i så fall skulle jag rekommendera att du gör det. Nu för tiden finns det ju yrkesförberedande så du kommer slippa de mest högskoleförberedande kurserna.

Du kanske skulle vara intresserad av Restaurang- och livsmedelsprogrammet eller Handels- och administrationsprogrammet.

Gå in på http://www.gymnasieguiden.se/ och se vad du har för alternativ. Det finns ett introduktionsprogram också om du inte är behörig än.

deeman
6/20/14, 1:06 AM
#4

Du nämner att djur är ett av dina största intressen, fokusera lite och fundera på detta. Du kan in te tänkta dig att bli veterinär? Hur som så tycker jag du borde läsa upp dina betyg, samt att du får en behörighet. men det krävs ganska mycket egen insatts i dag för att få ett vettigt betyg. Veterinär har ganska hög intagningspoäng skulle jag tro, men det vore kanske något att sikta på?

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[MikaelaR]
6/20/14, 9:42 AM
#5

Tack för alla tips. Det kommer lösa sig, får se vad som händer i framtiden!

Upp till toppen
Annons: